تفاوت بین فولاد hr و hrpo

بخش هایی از سازه

تانک ها

ستون های نور

سیلندرهای گاز

قفسه بندی

قفسه بندی

نرده های محافظ

لوله

پرس های مستقیم

پانل های مخفی لوازم خانگی

ترشی فرآیندی است که ناخالصی ها و سایر عناصر نامطلوب را از فلز تمیز و پاک می کند. ناخالصی هایی مانند لکه و زنگ دو نمونه از این موارد هستند، اما فهرست کامل نیست. به منظور تمیز کردن سطح فولاد و حذف این ناخالصی ها، قبل از شروع پردازش، فلز با محلول اسیدی تصفیه می شود. ویژگی ورق روغنی مشروب ترشی اصطلاحی است که اغلب به محلول اسیدی اشاره دارد که به عنوان "دیپ" در دنیای تجارت استفاده می شود. برش و پانچ دو کاربردی هستند که از فولاد نورد گرم، ترشی و روغنی (پرسینگ) استفاده عالی می کنند. فولادی که نورد گرم، ترشی و روغن کاری شده است، در مجموعه‌ای از کاربردها، از خمش مستقیم گرفته تا کشش پیچیده و همچنین کاربردهای ساختاری که نیاز به مقدار خاصی از استحکام دارند، استفاده می‌شود. ترشی فواید زیادی دارد، یکی از آنها این است که می تواند به کاهش نیاز به هر مرحله قبل از درمان کمک کند.


تفاوت بین فولاد hr و hrpo

تفاوت هایی بین مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی ورق فولادی انواع hr و hrpo وجود دارد. کویل های نورد گرم (HR) کویل های فولادی با کیفیت بالا هستند خرید ورق روغنی که در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. کویل های نورد گرم با نورد فولاد در دمای بالاتر از دمای تبلور مجدد طبیعی فولاد ساخته می شوند. از آنجایی که کلاف های فولادی نورد گرم در چنین دماهای بالایی تولید می شوند، از نظر شکل و فرم انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ورق های نورد سرد دارند.

کویل های فولادی نورد گرم دارای روکش خاکستری فلس دار و همچنین گوشه های گردتر و کمتر مشخص هستند. آنها در آسیاب، فلزکاری و سایر صنایعی که در آنها به ابعاد بسیار فرا آهن زنده رود دقیق نیاز نیست استفاده می شود. صفحه HR از صفحات نورد با کیفیت بالا از طریق فرآیند نورد گرم تخصصی در دماهای بالا ساخته می شود. فرآیند نورد گرم در دماهای بالاتر از دمای معمول تبلور مجدد ماده خام (فولاد) انجام می شود. ورق های نورد گرم شکل پذیرتر هستند و می توان آنها را به هر شکل یا اندازه ای برش داد. آنها در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، ساخت و ساز، حمل و نقل و بسیاری دیگر به کار گرفته می شوند. ورق های فولادی نورد گرم (HR) ورق های فولادی درجه صنعتی هستند که صاف و دارای سطح مقطع مستطیلی هستند.

این ورق ها با استفاده از فرآیند نورد گرم تولید می شوند. صفحات فولادی یا بیلت ها به کارخانه های نورد وارد می شوند که باعث افزایش دما برای ایجاد این محصولات می شود. آنها به دلیل ویژگی های مکانیکی خاصی که دارند و همچنین کیفیت و سازگاری آنها منبع اصلی مواد خام در صنایع تولیدی و زیرساختی هستند. ورق هایی که نورد گرم شده اند، مانند سایر محصولاتی که نورد گرم شده اند، ظاهری دانه ای و براق خاکستری متمایل به آبی دارند. شکل دهی و قالب گیری فولاد به شکل های دلخواه را می توان با استفاده از نورد گرم تسهیل کرد. نورد با فلز داغ نه تنها ساده تر، بلکه مقرون به صرفه تر از نورد با فلز سرد است. آنها برای موقعیت هایی که به این دلیل نیازی به تحمل دقیق ندارند، گزینه مناسبی هستند.

https://www.faraahan.com/oiled-sheet/



icon تعداد بازدید : 1
  • نوشته : علیرضا
  • چهارشنبه 4 مرداد 1402